SEZNAM VŠECH ZEMÍ

3.8. - 5. 8. 2001

cíl výpravy:
Niagarské vodopády a Toronto

1.den

V pátek 3.8. jsme se vydaly s dvěma Costaričankama na Niagarské vodopády. Most Vyjely jsem asi ve 2 hodiny z Michiganu a čekala nás dlouhá a dlouhá cesta. Do Kanady se dá dostat dvěma směry, jeden je skrz Detroit do Windsoru a druhý je přes Port Huron. My jsme zvolily druhou variantu, vzhledem k zácpam v Detroitu. Pokud by jste se chtěli vydat vlakem, existuje zde výborné spojení a i cenově výhodné (zejména pro držitele karet ISIC). Cesta vlakem trvá kolem 4 hodin a slyšely jsme na to jen samou chválu. Podrobnejší informace lze získat zde . Na hranicích jsme zjistili, že Kanaďané mají tento víkend velké svátky a tím pádem jsme tam čekaly celkem dlouho. Od mé rodinky jsem měla pujčenýho novýho Forda Explorera, máme ho asi týden a pořád jsem se bála, že ho někde nabourám, nebo mi ho někdo odře. Všichni nás zastavovali a říkali, jak pěkný auto máme. Tak jsme měly radost a nikomu neřekly, že vůbec neni naše. Pak už jsme přijely do Kanady, hned nás výtaly kilometry, litry...... připadala jsem si hned lépe, opusit státy je stejně krásnej pocit. Na Niagary jsme dojeli asi v 7 a jeli do hostelu, který kamarádka zamluvila. Tam nám řekli, že je plnej a že tam neni místo. Tato příhoda se během výletu opakovala ještě několikrát.

Tady jsou adresy dvou hotelů na Niagárech. Ten první je ten, co byl plný (doporučuji zamluvit několik týdnů dopředu) a druhý je ten co byl náhodou volný. Jedná se o příjemné lidi a krásné prostředí.

Hostelling International - Niagara Falls
Network(s):HI
Price:$17

Niagara Falls Backpacker's Hostel
4219 Huron Street (@ Zimmerman)
Niagara Falls, ON L2E 2G6
Tel: (905) 357-4266
Network(s):U
Price:$16

Tak jsme začaly hledat a nakonec našli jeden Backpacker Hostel , Backpacker Hostel který byl v krásnym starym baráku, zařízenym jako u někoho doma, všude starej nábytek, kytky, fotky dětí...... nádhera. Ale byl volnej jen poslední pokoj, kde spali kluci a holky, tak jsme to vzaly. Pěšky jsme se vydaly na Niagary (informace o aktuálním dění na Niagárech lze získat zde ). Čím více jsme se tam blížily, tak jsem se bála, že to nebude zas tak dobrý, a že to bude zase nafouklí, jako bylo hodně věcí v Californii a v celých Státech. Řeka Niagara byla krásně zelenomodrá, proud jako blázen. Zastavily jsme se a vyděly opravdu něco nádhernýho. Jsou to dva vodopády vedle sebe, ale fakt se mi to moc líbilo. Země jako by se rozpraskla a voda tekla kolmo neskutečným proudem. Večer byl ohňostroj a pak jsem chodily kolem a kochaly se pohledem.

2.den

Ráno jsme dostaly snídani, pokecali s lidma z celého světa a šly na projíďku lodí. Dostaly pláštěnky a jely. Jako správná Češka ji mam tady a budu ji používat při veškerých nepříznivých dešových preháňkách... :-)))) Při zpáteční cestě jsme se ještě koukly na lanovku Niagara Spanish Aero Car - postavenou v roce 1913 a ohommné přírodní hodiny . Lanovka Hned od rána jsme volaly na rezervovaný hostel v Torontu a zjistily, že vše je dokonale plný. Holt lidi z Latinské Ameriky a celé jižní Ameriky ti řeknou, že to zamluvili a vlastně tam jen poslali maila......... s ničim se nepářou, nic je nerozhází. Během dne jsem tam volali ještě několikrát a stále plno, ale nic nás neodradí!!!!!!!!!!!! Jedeme do TORONTA. (Bližší informace o Torontu zde .) Uvítalo nás krásný počasí (průměrné teploty v Torontu zde ). Tento víkend byl v Torontu velký CARIBANA Festival - probíhá od 23. července do 6. srpna a sjíždějí se sem lidé z celého světa na taneční průvod. (Více informací zde .) Přijely jsme ale pozdě, neviděly skoro nic, a navíc nenašly vzhledem k narvanýmu Torontu pokoj. Dostali jsem se na okraj Toronta začaly volat na všechny možný a nemožný místa. Všude se nám vysmáli do obličeje teda do sluchátka. Komedie byla, když jsme stály v obchoďáku a pořád někam volaly a najednou přišel chlápek, kolem 50 let, zda hledáme půjčení auta. Řekly jsme že ne, že hledáme ubytování. On začal, že ho po 25 letech vyhodila manželka z bytu, že nemá kde být, že můžeme najít něco společnýho a být spolu :-)))))))) No naprostej vrah. Určite si s námi chtěl pujčit auto a někde nás podříznout. Kristýna ho pořád litovala a chtěla mu pomoci. Neměl u sebe ani jeden kufr a vedle obchoďáku byla půjčovna aut!!!!!!!!! Ale já, jakoto protřelá Češka jsem ho odbyla a šly jsme. Nakonec jsme stejně nic nenašly, tak jsme se rozhodly, že auto necháme na parkovišti a pojedme metrem do Downtown a pak uvidíme. Nechaly jsme vše v autě a vydaly se pěšky daleko daleko...... Jedeme metrem a pak si užíváme Toronto. Je to fakt nádhera, vůbec ne takové konzumní jako Amerika, lidi příjemnější, na nic si nehrajou, uličky plné lidí, bezdomovců, homelessu, obchůdků, hospůdek, barů, klubů....... a všude lidi, konečně někdo chodil pěšky a jezdil na kole. Strašně se nám tam líbilo. Pořád chodíme a pořád nemáme kde být. Voláme jednomu kamarádovi, kterýho vlastně ani neznáme, má být v Torontu, ale má zapnutou schránku a já zapomněla mobila v autě. Tak se potulujeme a v 10 potkáváme černocha, který žáda peníze pro chudé děti na oběd do koly. Dáváme mu poslední drobné a stěžujeme si na to, že nemáme kde spát. Říká, že na hlavní tříde je Jazz club Rex, kde se dříve ubytovávalo a je tam takový hotel, ale není to normální hotel ........... Říkáme si, že to stejně bude plné a jsme presvědčeni, že v 1 pojedeme k autu a tam přespíme. Na hlavní tříde Queen narazíme na klub Rex a u vchodu se vybírá vstupný. Říkáme, že hledáme ubytování. Tajemný muž šeptem podotkne. "Sejdeme se vzadu u baru!!!!!!!!!!!" Tak tam jdeme a Čekáme asi 20 minut. Pak přijde a říka, že má volno. Jeden pokoj, jedna postel....40 $. Jdeme nahoru, procházíme tajemnou chodbou ,všude bordel, špína, temno a říkáme si, kam že to jdeme. Otvírá dveře a říká , že tam předtím někdo byl a že ještě nestačili uklidit. Dveře se otevřou a v pokoji bordel. Ze stropu koukají strhané polystyreny a postel je .........no nepopsatelné. Říká, ať přijdeme ve 12 - naproti je Condom Shop a pořád nám nedochází, že je to vlastně hodinovej hotel. Pak se vracíme, chodíme po Torontu a užíváme si toho života a pak sedíme v baru a posloucháme Jazz a pijeme pivo a pak asi ve 2 jdeme na kutě, teda jestli seto tak vůbec dá nazvat. Jedna spí na zemi na přikrývce a pod postelí nacházíme starou podprsenku............fakt sranda. Za dverě dáváme skříň, aby se na nás někdo nemohl dostat. Spíme v tričku, které jsme si koupily na památku. Kdyby někdo měl zájem, adresa je The Rex Jazz bar, 194 Queen St. West, tel.: 416 594-2475.

3.den

Další den se procházíme po celém městě, zacházíme do China Town, Italian Town, Portugies Town. Nezapomněly jsme také zhlédnout Old City Hall, New City Hall a Nathan Pillips Square. Na jedné ulici Prague Delli je Prague Delly , ale je zavřeno. Koukam a za vytrýnou mají tatranky, horalky, lázeňské trojhránky, okurky, horčici..........ach jo. Aspoň vedle v obchodě kupuji halušky v prášku. Pak už je odpoledne a v 5 vyrážíme k autu a modlim se, aby tam bylo. Natěstí tam je, ale někdo na něj pustil vozejk a ve předu je kousek odloupnutej lak. Musim to zatřít lakem na nehty. Domu dorážíme o půlnoci a fakt jsme toho zažili strašně moc a moc...... Plánujeme, že zase někdy vyrazíme, ale pro tentokrát raději zarezervuji ubytování já!

Použito s laskavým svolením Bafala

Líbí se vám tento cestopis?
Chcete si ho uchovat, nebo se o něj podělit s přáteli na internetu?
Stačí kliknout na jeden z odkazů pod cestopisem a využít tak některý z předních komunitních webů.